Binnen enkele uren een nieuw, veerkrachtig netwerk voor Infopact

Het Nederlandse bedrijfsleven staat stil zonder telefonie en internet. Infopact levert daarom betrouwbare en veilige internetaccess via xDSL en glasvezel, VoIP-oplossingen en aanverwante diensten zoals managed firewalls. Bedrijven als Corendon, Van der Valk en Vitaminstore vertrouwen op Infopact voor hun communicatie. Infopact werkt al langere tijd samen met DCspine voor schaalbare en betrouwbare connectiviteit en levert veel van zijn diensten via een uitgebreid partnernetwerk.

Razendsnel klanten bedienen

De diensten van Infopact voor partners zijn laagdrempelig opgezet. Partners hebben zelf de regie dankzij het Infopact Prime portal. Daarmee kunnen zij eenvoudig een Xelion PBX telefooncentrale uit de cloud, SIP-trunks en telefoonnummers bestellen en controle houden over hun bestellingen.

Dat heeft een groot aantal voordelen. Denk aan 24×7 de mogelijkheid om bestellingen te plaatsen, die geautomatiseerd worden afgehandeld. Veel producten en diensten kunnen daardoor binnen enkele minuten worden geleverd. Dit geeft partners de mogelijkheid hun klanten razendsnel te bedienen.

Gedeelde visie

De overeenkomsten met de self-service portal van DCspine zijn duidelijk. DCspine is in staat om binnen enkele minuten hoge capaciteit verbindingen op te leveren tussen 60 datacenters in Nederland en België. Deze verbindingen zijn standaard volledig redundant uitgevoerd, met capaciteiten tot 100 Gbits/s en flexibele contracten met looptijden van 1 dag tot 3 jaar.

Een samenwerking tussen Infopact en DCspine lag dan ook voor de hand. Ook omdat bij beide partijen automatiseren van de dienstverlening niet betekent dat er niet snel support geleverd kan worden als dat moet. Uiteindelijk zijn ook geautomatiseerde diensten afhankelijk van mensenwerk. En als het nodig is, moet snel worden geschakeld.

Expansion-as-a-Service

Vaak wordt gedacht dat met automatische provisioning van diensten flink wordt ingeleverd op service. DCspine ziet automatisering als een manier om betere service te verlenen, bijvoorbeeld door de gebruikerservaring sterk te verbeteren en meer controle te geven over connectiviteit. En als het nodig is, gaat DCspine graag nog een stap verder. Omdat Infopact ook vanuit een datacenter in Enschede gebruik wilde maken van het DCspine platform, creëerde DCspine in dit datacenter een Point-of-Presence.

Mensenwerk

Toen Infopact in het weekend met onverwachte beperkingen in connectiviteit van een derde partij te maken kreeg, werd dit binnen een dagdeel door DCspine verholpen. Voor Infopact was het zeer belangrijk dat snel werd gehandeld. Het datacenter waar de onregelmatigheid zich voordeed was al onderdeel van het DCspine-netwerk. Na enkele telefoontjes op een zaterdagochtend was Infopact aan het begin van de middag dan ook volledig geholpen. Automatische provisioning en snel handelen door specialisten van DCspine zorgden voor dit snelle resultaat.

Vaak worden dienstverleners die hun dienstverlening automatiseren heel log en star. Zij kunnen slecht support bieden als er iets aan de hand is, zeker buiten kantooruren. Ik heb bij DCspine ervaren dat het ook anders kan – een heel aangename verrassing.

Herman Tanis, Managing Director Infopact

Over DCspine

DCspine ziet een grote vraag naar datacenterinterconnectiviteit, gedreven door het groeiend gebruik van cloudapplicaties. Met de opkomst van cloudbased-diensten is er een nieuw ecosysteem ontstaan. Dat vergt nieuwe benaderingen om klanten volledig gebruik te laten maken van de mogelijkheden van de cloud. Om goed te functioneren moeten de interconnectiviteit diensten voor datacenters sneller, gemakkelijker, flexibeler en beter schaalbaar worden.

Key Benefits

  • Snelle response op incidenten, ook buiten kantooruren
  • Redundante connectiviteit
  • Aanwezig in 60+ Nederlandse datacenters