Houd zelf controle over connectiviteit met een self-service portal

Lange contracttermijnen en lange doorlooptijden voor aanvragen botsen met de flexibiliteit die cloud service providers nodig hebben. Daarom hebben we gekozen voor een self-service portal om verbindingen op te zetten, aan te passen en inzichtelijk te maken. Welke voordelen biedt deze portal onze klanten?

Altijd bereikbaar

Een groot voordeel van de portal is dat deze altijd bereikbaar is, ook buiten werktijden. Flexibele connectiviteit betekent dat op- of afschalen van bandbreedte, of het initialiseren van nieuwe verbindingen, op ieder gewenst moment kan. Daarbij zijn we altijd transparant over de kosten: ook die zijn direct zichtbaar in de portal.

Ook wie connectiviteit levert via het platform aan eindklanten heeft hiermee een groot voordeel omdat binnen een dag kan worden geleverd. Er is geen tussenkomst van accountmanagers, of vertraging omdat contracten niet rond zijn. Dit is allemaal al geregeld met de bestelling in het portal.

Realtime inzicht

Een ander groot voordeel is controle. Een belangrijke manier om controle te behouden over het netwerk is inzicht in wat er gebeurt. We bieden iedereen de mogelijkheid om live verbindingen in te zien, inclusief key metrics. Realtime statistieken van het netwerk zijn daarvoor de basis. Actieve en passieve paden zijn zichtbaar, net als gebruikte MAC-adressen, latencies en eventuele outages. Zo kunnen snel diagnoses uitgevoerd worden als verbindingen onder druk staan. Niemand hoeft kortom een ticket in te schieten bij support en te wachten tot hulp op afstand beschikbaar is: de regie ligt bij onze klanten.

Omdat we snappen dat het beter is om storingen voor te zijn dan ze te verhelpen, gebruiken we predictive analytics. Op termijn maken we de inzichten die dit oplevert ook beschikbaar in onze portal. Maar ook nu al zorgen we er dankzij deze data voor dat storingen worden voorkomen. Zo kunnen we snel schakelen als zich afwijkingen voordoen in het netwerk, waardoor niemand daar iets van merkt.

Het gemak van de online DCspine Store

Hoe werkt dit in de praktijk? Vergelijk het met het bestellen van een laptop in een webshop of in een winkel. Natuurlijk zal de medewerker in de winkel een en ander kunnen vertellen over de laptop, maar de kans is groot dat hij specifieke vragen niet kan beantwoorden. Daarnaast is het onduidelijk of de prijs in de winkel wel de laagste is. Via het internet is het veel eenvoudiger om dit soort informatie te verzamelen. En het is veel makkelijker om de laptop ook te kopen. Als het gaat om connectiviteit is dit nog helemaal niet gangbaar. Maar wij vinden dat dit net zo makkelijk zou moeten zijn.

Wie een verbinding tussen aangesloten datacenters in Amsterdam en Rotterdam nodig heeft, kan via de portal zelf kijken welke producten beschikbaar zijn. De SLA, leveringsvoorwaarden en prijzen zijn inzichtelijk en ook andere vragen die spelen worden beantwoord in het portal. Na bestelling is documentatie beschikbaar om bij de datacenters cross connect aan te vragen. Als deze zijn opgeleverd kunnen via de portal eenvoudig verbindingen live worden gezet, zonder vertraging. Bandbreedtes kunnen daarna naar eigen inzicht worden aangepast.

Wij zijn er van overtuigd dat het gemak van een portal de toekomst is voor het leveren van connectiviteit. Wachten op de oplevering van een verbinding, patching of een contract is niet meer van deze tijd.

Wilt u meer weten over connectiviteit via een self-service portal of ons portal uitproberen? Registreer u dan nu vrijblijvend en verken de mogelijkheden van het portal. Maakt u al gebruik van het portal en heeft u ideeën voor aanvullende functionaliteit? We horen graag van u.