DCspine spins up a completely new data center interconnect online service portal in just a year
July 17, 2018
Blog: The annoyances concerning data center cross connects
November 27, 2018

Maarssen, 13 september 2018DCspine, het online platform waarmee datacenters in Nederland met elkaar verbonden worden, kondigt een uitbreiding aan. Per 1 september worden 19 nieuwe datacenters verspreid over Nederland toegevoegd aan het connectiviteitsplatform. Hiermee verbindt DCspine inmiddels 53 datacenters. Een groei van meer dan 50 procent.

Nieuwe datacenters in het aanbod van DCspine

Noord-Holland:                     Bytesnet, TCN Data Hotel en NLDC in Groningen, DC Fryslân, Alticom Hoogsmilde.

Brabant:                                  Dataplace Brabant, Colt Roosendaal, Nedzone.

Midden Nederland:              Greenhouse.

Regio Amsterdam:                Locaties van Equinix, Interxion en Digital Realty

DCspine

Sinds 2017 biedt DCspine flexibele connectiviteit tussen datacenters. Het connectiviteitsplatform levert deze dienst voor uiteenlopende toepassingen, zoals een hoge capaciteit (redundante) datacenter backbone, directe verbinding tussen verschillende partijen en toegang tot internet exchanges en internationale connectivity providers. DCspine werkt met flexibele contracten en is daardoor uitermate geschikt voor migraties.

Onderscheidend in online en on-demand

DCspine onderscheidt zich door al zijn producten via een online model én on-demand aan te bieden. De diensten zijn zeer flexibel en bieden daardoor nieuwe mogelijkheden voor met name serviceproviders.

Onze focus: klanten laten groeien

DCspine heeft, in de korte periode dat het actief is, al veel klanten mogen verwelkomen. Directeur Jan Michiel Berkel: “Het past binnen onze focus om onze klanten te laten groeien op huidige en nieuwe locaties. We hebben een sterk aanbod van diensten en daar is veel vraag naar.”

Nieuwe partnerships

Nieuwe partnerships zijn van groot belang voor DCspine. Voorbeelden zijn AMS-IX, NaWas en diverse IP transit-partijen die toegankelijk zijn vanaf elk DCspine datacenter. Van Berkel: “We zijn altijd op zoek naar geschikte partners die waardevolle diensten kunnen leveren over onze infrastructuur. Deze partners kunnen profiteren van onze realtime-levertijden en grote geografische footprint.”

DCspine is onderdeel van de Eurofiber Group. Deze heeft zijn dienstverlening ondergebracht in vijf bedrijven: Eurofiber Nederland, Eurofiber België, Dataplace, UNET en DCspine.

Maarssen, 13 september 2018 – DCspine, het online platform waarmee datacenters in Nederland met elkaar verbonden worden, kondigt een uitbreiding aan. Per 1 september worden 19 nieuwe datacenters verspreid over Nederland toegevoegd aan het connectiviteitsplatform. Hiermee verbindt DCspine inmiddels 53 datacenters. Een groei van meer dan 50 procent.